Piesze i autostopowe wędrówki.

podróż autostopem

Na co zwrócić uwagę planując wycieczki piesze

Dobrze skonstruowany plan podróży jest podstawą jego sukcesu. Najlepiej zacząć planować, gdy tylko zdecydujesz, dokąd jedziemy i jak będziemy się poruszać, ponieważ zależy to od tego, co musisz przygotować do podróży. Planowanie to długa i skomplikowana, ale bardzo przyjemna czynność. W tej pracy należy wykorzystać wszystkie dostępne źródła informacji z map, przewodników, relacji znajomych i Internetu. Program można dobrze przygotować tylko biorąc pod uwagę wszystkie te źródła. Sam Internet często zawiera zbyt mało informacji krajoznawczych, a przewodniki i mapy często zawierają nieaktualne informacje. Plan dnia powinien być realistyczny, na przykład nie powinien zakładać 140-kilometrowej przejażdżki rowerem w ciągu dnia podczas zwiedzania pięciu drewnianych kościołów i trzech muzeów. Planując, szczególnie na trasy wymagające fizycznie, dostosuj się do kondycji i percepcji najsłabszego uczestnika wycieczki oraz daj sobie trochę wolnego czasu na nieprzewidziane wydarzenia. Ważne jest również, aby zastanowić się, w którym dniu wyjechać w porządku. Jeśli grupa wcześniej nie wiedziała, że ​​jest to ich pierwszy wspólny wyjazd, zwłaszcza dłuższy wyjazd, najlepiej sprawdzić kondycję uczestników na wcześniejszej krótkiej wspólnej wycieczce lub w pierwszym dniu, na który warto się doczekać z dużym zapasem czasu w zaliczka . Dobrym pomysłem jest zaplanowanie dnia wolnego po wędrówce na 3-4 dni, a także spędzenie 3-4 nocy w namiocie i jednej nocy na kempingu lub schronisku, aby każdy mógł wziąć prysznic i zrobić pranie. Zdecydowanie nie zaleca się rozpoczynania trudnej podróży po nocnej podróży pociągiem. Jeśli podróż jest długa, najlepiej zaplanować czas tak, aby po podróży dobrze się wyspać.

Nie należy planować zbyt ambitnych celów, piesze wędrówki powinny być przede wszystkim przyjemnością, przestaje być przyjemnością bieganie do celu za wszelką cenę, nie zwracanie uwagi na podrapane nogi ani nie zwracanie uwagi na otaczający krajobraz. Często sama trasa jest ważniejsza niż cel. Do wytyczenia trasy potrzebne są mapy, fot. Michał Zygmański. Na każdy dzień, jeśli pogoda jest niesprzyjająca (np. zwiedzanie, nie piesze wędrówki) oraz na terenach dzikich i trudno dostępnych, plan powinien uwzględniać możliwość ewakuacji awaryjnej, a warto zaplanować alternatywny plan od trasa. Ponadto, planując szczegółowo swoje codzienne cele podróży i trasy, zawsze należy przewidzieć możliwość wycofania się, jeśli którykolwiek z uczestników podróży źle się poczuje lub przy złej pogodzie. Droga powrotna powinna być jak najbezpieczniejsza i najkrótsza, aw tej kolejności najpierw bezpieczna, potem krótka, bo niekoniecznie musi być taka sama. W przypadku wycieczek pieszych lub górskich czas potrzebny na pokonanie trasy w określonym dniu można łatwo obliczyć na podstawie drukowanych przewodników, które zwykle podają czas potrzebny na pokonanie określonej części trasy. Możesz także skorzystać z pomocy map.

Jednym z kluczowych elementów planowania każdej podróży jest określenie środka transportu, którym dojedziemy do celu podróży. W zależności od preferencji możemy wybrać wygodniejszy środek transportu, taki jak samochód, mniej czasochłonny, taki jak samolot, lub tańszy - pociąg. Mamy również możliwość przemieszczania się z miejsca na miejsce bez wkładu finansowego. Ta opcja była możliwa dzięki autostopowi, który w ostatnich latach stał się coraz bardziej popularny. Jednak wybierając ten środek transportu, należy wziąć pod uwagę wszystkie plusy i minusy tego środka transportu. Autostopowicze często przywożą miłe wspomnienia z wyjazdu, ale trzeba pamiętać, że oprócz podejmowania ryzyka jest to również spore ryzyko. Dlatego nie powinniśmy zapominać.

Plusy i minusy autostopu.

Znaki szlaku turystycznego należy pomalować w taki sposób, aby kolejny znak był widoczny z jednego znaku. W praktyce sytuacja będzie inna, gdyż niektóre znaki mogły zostać uszkodzone (np. drzewo ze znakiem zostało ścięte). Jeśli szlak biegnie szeroką, wyraźną ścieżką, możesz założyć, że następny znak znajduje się na tej samej ścieżce. Ale jeśli przez następne kilkaset metrów nie trafisz w sedno, powinieneś zacząć się martwić. Jeśli ścieżka jest zgubiona, szczególnie we mgle lub w nocy, wróć do ostatniego znaku, który widziałeś i szukaj reszty ścieżki, aż ci się uda. Bezpieczny odwrót Nie wstydź się odwrotu. Jeśli długo zaplanowana podróż i osiągnięcie szczytu snu zapobiegły burzy, deszczowi, mgle lub dyskomfortowi uczestników, należy zawrócić pomimo żalu. Odwrót to często bardzo trudna decyzja, na pewno trudniejsza niż wspinaczka na szczyt, ale zazwyczaj jest to jedyna naprawdę rozsądna decyzja. Lepiej wrócić wcześniej niż ryzykować spędzenie nocy na świeżym powietrzu. Podczas podróży w nieznanym terenie, zwłaszcza gdy nie jesteś pewien swojej lokalizacji, nie schodzimy ze szlaku i wracamy na skróty do schronu, najlepiej dłuższą trasą, ale pewną i znaną. Pójście na skróty jest często przyczyną błędów, a nawet tragedii. Camping Camping to nocleg w namiocie, prześcieradle obozowym lub bacówce. Jeśli w danym miejscu spędzimy więcej niż jedną noc, to bardziej przypomina to biwakowanie. Pola namiotowe Kempingowanie w Polsce może odbywać się tylko w wyznaczonych miejscach. Są to głównie pola namiotowe,

Autostop ma swoje plusy i minusy.Największą zaletą autostopu jest to, że podróżowanie jest bezpłatne i pozwala zaoszczędzić pieniądze. Poznaj kraje, przez które podróżujesz. Minusy to niegrzeczni kierowcy i wrażenie, że coś może pójść nie tak zawsze jest.Aby zobaczyć większość świata i przeżyć przygody życia, nie potrzeba dużo pieniędzy, planowania i biura podróży - wszystko, czego potrzebujesz potrzeba trochę czasu, odwagi i spontaniczności seksu.

Czas zwrócić się do tych mniej optymistycznych stron freeriderów. Oczywiście, ogólnie rzecz biorąc, rozczarowań jest mnóstwo. Niejednokrotnie może się zdarzyć, że oczekiwanie na pojazd, liczące nawet kilkadziesiąt minut, może być bardzo opóźnione.